Saturday, March 2, 2013

မေလးရွားမွ ျဖစ္ရပ္မွန္

က်မမေလးရွားေရာက္ေတာ့ ပဲြစား ပုိ ့ေပးေသာအလုပ္ရွာေပးနိုင္ေသာလူအိမ္တြင္ေနရပါသည္။ က်မေရာက္ေသာေန ့တြင္ က်မေရခ်ဳိးရန္အတြက္ ေရခ်ဳိးခန္း၀င္စဥ္တြင္ ထို အလုပ္ရွာေပးေသာလူက ဆပ္ျပာျခင္းေတာင္းလာေပးပါသည္။ ျခင္းေတာင္းဆိုသည္မွာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ဘူးစေသာအစံုအလင္ ထည့္ထားေသာျခင္းကို                ဆိုလုိပါသည္။      ထိုသူက တံခါးအေပၚ ကေပးေသာ္လည္း  တံခါးခ်က္မွာမခုိင္ေသာေၾကာင့္ တံခါးပြင့္သြားရာ က်မလဲအလန္ ့တၾကားနွင့္ တံခါးကို ျပန္ပိတ္လုိက္ျပီး ဆပ္ျပာျခင္းကို လွမ္းယူလုိက္ပါသည္။ စစျခင္းေဆာက္နွင့္ထြင္းျခင္း ဆိုတဲ့စကားကက်မအတြက္မ်ားလား။ က်မ၏မေလးရွား စေရာက္ေရာက္ျခင္းအျဖစ္အပ်က္တခုပါ။ က်မက အမ်ဳိးသား၏ စပန္ ့သားအကီ် ၤမ်ားကို ယူသြား၍ ေအာက္ခံအကီ် ၤေက်ာအျပည့္နွင့္၀တ္ပါသည္။ ထိုသို ့၀တ္စားျခင္းကပင္ ထိုသူ၏ မ်က္ေစ့က်စရာျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။ က်မသြားျခင္းသည္ အလုပ္လုပ္ရန္အတြက္ဆိုေသာ္လည္း က်မဘာမွ မည္မည္ရရမတတ္ပါ။ စက္လဲကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္မတတ္။ အခ်က္အျပဳတ္ကလဲလူစဥ္မမွီ။ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ရန္ကလဲ ရုပ္ရည္ကလဲမရွိ။ သို ့ေသာ္ ထိုအိမ္တြင္ ဘိန္းစားမ်ား ကိုခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးရန္ က်မမီးဖိုေဆာင္သို ့၀င္ခဲ့ရပါသည္။ အလုပ္မရခင္စပ္ၾကားဟုေျပာ၍ ၀င္ခိုင္းျခင္းပါ။ ဘိန္းစားမ်ား ဆိုသည္မွာ အလုပ္ရွာေပးမည္ဆိုေသာသူတေယာက္သာလွ်င္ အလုပ္ရွိ၍ သူ ့သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးမွာ သူ ့အားမွီ၍ စားေနၾကေသာသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္လုပ္လွ်င္လည္း အိမ္လခရရန္ သံုးရက္ခန္ ့အလုပ္ဆင္း၍ အိပ္ေနၾကေသာဘိန္းစားေနၾကေသာ သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ က်မတခါတရံဘူးမွ်မျမင္ဘူးခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားၾကား ေရာက္ရွိလုိ ့ေနရပါသည္။ တေန ့က်မကို ပုိ ့ေပးေသာပဲြစား ျပန္ေရာက္လာပါသည္။ က်မကို သူနွင့္အတူတကြေနပါ။ သူအားလံုးတာ၀န္ယူပါသည္။ သူက ထိုင္းနွင့္မေလးရွားသို ့လူပဲြစားျဖစ္ပါသည္။ ထုိင္းတြင္လည္း ထိုင္းမတေယာက္ကို အတူတကြေနထိုင္ပါသည္။ က်မကိုေတာ့ မေလးရွားတြင္သူႏွင့္အတူေနရန္အတြက္ပါတဲ့။ က်မေနေသာအိမ္တြင္ အိမ္ခန္းငွားခမ်ားေပးျပီး သူထိုင္းသုိ ့ျပန္သြားပါသည္။ က်မကို ထိုအိမ္ရွိ ဘိန္းစားမ်ားက သူတာ၀န္ယူပါမည္ ငါတာ၀န္ယူပါမည္ နွင့္ ဘိန္းရႈေသာအခန္းတြင္လုေနၾကသည္ဟုု တဆင့္ျပန္ၾကားမိေသာအခါ က်မေက်ာခ်မ္းေနရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ပင္ အလုပ္ရွာေပးမည့္သူက က်မအားအလုပ္ရွာေပးရန္ အလုပ္ရွိေသာေနရာသို ့ ေခၚသြားေသာ္လည္း အလုပ္အစဥ္မေျပသျဖင့္ ထုိအိမ္၌ ပင္ျပန္ေနရျပန္ပါသည္။ က်မဟင္းခ်က္ေနရပါသည္။ ဟင္းခ်က္သည္ဆိုသည္မွာလညး္ အထူးအေထြမဟုတ္ပါ။ ၾကက္ဥဟင္း၊ ၾကက္ဥေၾကာ္၊ ပဲနီေလးဟင္း၊ ပဲဟင္း မ်ားသာလည္ေနပါသည္။ သူတို ့အားလံုးကို ထိုဟင္းမ်ားမွသာတတ္နိုင္ပါမည္။ တခါတရံတြင္ ထမင္းမစားရေသာေန ့ပင္ရွိပါသည္။ က်မေတာ္ေတာ္ကိုစိတ္ကုန္ေနမိပါသည္။မေလးရွားလာမိသည္မွာမွားျပီဟုပင္ေကာက္ခ်က္ခ်ေနမိပါသည္။ က်မေရာက္ျပီး နွစ္ဆယ့္နွစ္ရက္ေျမာက္ေန ့တြင္ ပဲကုလားဟင္းထဲ ဆီသတ္အိုးကို ထည့္ရန္ မလုိက္စဥ္ ေျခေထာက္ေပၚသုိ ့ဆီပူမ်ားအကုန္က်ကုန္ပါသည္။ က်မလဲစီးထားေသာ ဖိနပ္ကို ခၽြတ္ပစ္လုိက္ရာ အရည္ျပားပင္ပါသြားျပီး အျဖဴထည္အတိုင္းက်န္ခဲ့ပါသည္။ က်မဆီပူေလာင္ေနပါသည္။ အလုပ္လုပ္ဘို ့မဆိုထားႏွင့္ လမ္းေတာင္မေလွ်ာက္နိုင္ေတာ့ပါ။ က်မကံၾကမၼာဆိုးေလစြ။ ေဆးခန္းျပဘုိ ့ေနေနသာသာ ေဆးျပာပင္၀ယ္ရန္ပိုက္ဆံမရွိခဲ့ပါ။ က်မထိုအတိုင္းပင္ေနခဲ့ပါသည္။ က်မအနာမွာ နွစ္လခန္ ့ၾကာခဲ့ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတို ့ဘိန္းစားေနစဥ္ ဘိန္းေငြ ့ေတြက က်မအနာသို ့၀င္ခဲ့ပါသည္။ ရက္နဲနဲၾကာလာေသာ္ သူတို ့ဘိန္းရႈခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ က်မအနာကကိုက္လာပါသည္။ သူလဲ ဘိန္းေငြ ့ကိုရႈဘုိ ့ေတာင္းေနျခင္းပါ။ ဘိန္းေငြ ့လဲရေရာ ကိုက္တာလဲေျပာက္သြားပါသည္။ တရက္နွစ္ရက္ခန္ ့သတိမထားမိပါ။ သံုးရက္ေျမာက္ေန ့တြင္ သတိထားမိလုိက္ပါျပီ။ က်မ ကို အိမ္ေျပာင္းေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုမိပါသည္။ က်မကို အလုပ္ရွာေပးမည့္သူက သူ ့သူငယ္ခ်င္းအိမ္တြင္ အခန္းသြားငွားေပးပါသည္။ အေၾကြးႏွင့္ပါ။ ထိုအိမ္မွာေနေသာသူမ်ားက အလုပ္ကုိေကာင္းမြန္စြာလုပ္ျပီး မိဘမ်ားဆီသုိ ့ ပုိက္ဆံပို ့ေနေသာသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ က်မကိုလဲဂရုစိုက္ၾကပါသည္။ က်မထုိအိမ္တြင္သံုးလခန္ ့ေနျပီးေနာက္အလုပ္ရရာေနရာသုိ ့ေျပာင္းေရြ ့ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ က်မကို ပို ့ေသာပဲြစားကေတာ့ေပၚမလာေတာ့ပါ။ က်မကိုအလုပ္ရွာေပးမည့္သူကေတာ့ အျမဲတမ္းလာပါသည္။
က်မကိုအမတေယာက္ကဲ့သုိ ့ လာေရာက္ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္တဲ့။ က်မထိုစက္ရံု၌ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ခ်ာတိတ္ေလးတေယာက္နွင့္ ရင္းနွီးျခင္း တခုစတင္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ က်မတို ့၏ရိုးရိုးသားသားရင္းနွီးျခင္းကို  အလုပ္ရွာေပးမည့္ပဲြစားကေရးၾကီးခြင္က်ယ္လုပ္၍ ေရာက္လာကာ ခ်ာတိတ္ကေလးကို ၾကိမ္းေမာင္းျပီး ဒီစက္ရံုတြင္အလုပ္ဆက္မလုပ္ရန္ ေမာင္းထုတ္လုိက္ပါသည္။ ခ်ာတိတ္ကေလး တျခားေနရာတေနရာသို ့ေျပာငး္သြားပါသည္။ က်မကိုေတာ့ဖုန္းဆက္ပါသည္။ က်မအလုပ္ပိတ္လွ်င္ ခ်ာတိတ္ကေလးထံသုိ ့သြားတတ္ပါသည္။ တရက္ခ်ာတိတ္ကေလး ထံသြားစဥ္ ေနာက္က်သြားပါသည္။ ေတာ္ေတာ္မိုးခ်ဳပ္မွ စက္ရံုသို ့ျပန္ေရာက္လာေသာက်မကို ပဲြစားက သူ ့ေစာင့္ေနသည္မွာၾကာလွျပီး ခ်ာတိတ္ကေလး၏ အလုပ္သို ့ပင္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္းေျပာပါသည္။ ေနာက္ထပ္ထပ္သြားလွ်င္ခ်ာတိတ္ကို သတ္ပစ္မည္ဟုပင္ျခိမ္းေျခာက္လာပါသည္။ က်မကိုလည္း သူၾကိဳက္ေနေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ က်မကေတာ့ သူ ့စကားမ်ားကို အေရးတယူမလုပ္ခဲ့ပါ။ သြားျမဲသြားျဖစ္ခဲ့သည္။ တေန ့ ညေနေျခာက္နာရီခန္ ့တြင္ ခ်ာတိတ္ကေလး၏ စက္ရံုမွ ဖုန္းဆက္လာပါသည္။ ခ်ာတိတ္ ဒါးထိုးခံရလုိ ့ေဆးရံုေရာက္ေနပါသည္တဲ့။ ညေန သံုးနာရီ Tea Time အခ်ိန္တြင္ လူနွစ္ေယာက္လာေတြ ့ပါသည္တဲ့။ ျပီးေတာ့ လည္ပင္းတြင္ နွစ္ခ်က္ လည္ျမိဳတြင္တခ်က္ထိုးသြားရာ ေသြးမ်ားအလြန္ထြက္ေနပါသည္တဲ့။က်မေတာ္ေတာ္တုန္လႈပ္သြားပါသည္။  မနက္မိုးလင္းစအခ်ိန္တြင္ ဖုန္းဆက္ၾကည့္ရာ ခ်ာတိတ္ေသပါျပီတဲ့။ က်မေဆးရံုသို ့လုိက္သြားၾကည့္ခဲ့ပါသည္။ က်မဘာဆိုဘာမွမတတ္နို္င္ခဲ့ပါ။ က်မေၾကာင့္ ခ်ာတိတ္ကေလးဒုကၡေရာက္သြားခဲ့ပါျပီ။ က်မဆီသို ့ပဲြစားေရာက္လာျပီး ေနာက္ထပ္တေနရာတြင္ အလုပ္သြင္းေပးခဲ့ပါသည္။ ခ်ာတိတ္ကိစၥအတြက္ က်မကိုပါ ေျခရာေျဖာက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ က်မ ကိုလဲျခိမ္းေျခာက္ပါသည္။ ေနာက္တခါထို အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးျဖစ္ခဲ့ရင္ က်မကိုသတ္ပါမည္တဲ့။ က်မသူ ့လက္ကလြတ္ရန္ ျမန္မာျပည္ျပန္ရံုကလဲြလုိ ့တျခားနည္းမရွိေတာ့ပါ။ ထို ့အတြက္ေၾကာင့္ က်မျမန္မာျပည္ျပန္ပါေတာ့မည္။ 


ထို အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ကာယကံရွင္ကိုယ္တုိင္ ျမန္မာျပည္မျပန္ခင္ က်မဆီမွ အကူအညီေတာင္းခံရင္း ေျပာျပသြားေသာျဖစ္ရပ္မွန္ ဇါတ္လမ္းေလးကို ျပန္လည္တင္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီး မွာ မ်က္ရည္ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်ရင္း ရင္တြင္းခံစားခ်က္မ်ားကို ေျပာျပျပီး က်မခ်ိတ္ေပးေသာပဲြစား နွင့္ ေနာက္ရက္တြင္ ျမန္မာျပည္သို ့ျပန္သြားပါေတာ့သည္။



No comments: